RSS

Vislava Šimborska ŽIVOT NA LICU MESTA

05 јун

Život na licu mesta.
Predstava bez probe.
Telo bez mere.
Glava bez razmišljanja.

Ne znam ulogu koju igram.
Znam samo da je moja, nezamenljiva.
O čemu govori komad,
odgonetati moram tek na sceni.

Rđavo pripremljena za počast života,
teško podnosim nametnuti tempo akcije.
Improvizujem, mada se gadim improvizacija.
Na svakom koraku spotičem se s nepoznavanjem stvari.

Moj način postojanja oseti se na ustajalost.
Moji instinkti su potpuno amaterski.
Trema, objašnjavajući me, još više me ponižava.
Srećne okolnosti osećam kao okrutne.

Nepovratne reči i pokreti,
nedobrojane zvezde,
karakter kao plašt u trku zakopčavam –
to su žalosne posledice te naglosti.

Da je bar jednu sredu odvežbati na vreme
ili bar jedan četvrtak još jednom ponoviti!
I eto, već petak dolazi s nepoznatim scenarijem!
Je li to u redu – pitam
(hrapavim glasom,
jer mi iza kulisa nisu dozvolili ni da se iskašljem).

Varljiva je misao da je to samo površan ispit,
održan u provizornoj prostoriji. Ne.
Stojim usred dekoracija i vidim kako su solidne.
Udara me složenost svakakvih rekvizita.
Okretna aparatura deluje već dugo.
Popaljene su čak i najdalje magline.
Oh, uopšte ne sumnjam da je to premijera.
I što god da učinim
pretvoriće se zauvek u ono što sam učinila.

Ogist Renoar

Ogist Renoar

 
Оставите коментар

Објављено од стране на јун 5, 2015 in Вислава Шимборска

 

Ознаке: , , ,

Оставите одговор

 
