RSS

Јосиф Бродски ЗАХВАЛНОСТ

23 јан

https://www.youtube.com/watch?v=l1m7usyH6ZA

У кавез улазих место дивље звери,

одслужих рок, урезах име на бараку

и живех на мору, рулет ме изневери,

ручах, ђаво га знао са ким све, у фраку.

С висина ледника гледах пола света,

хранитељку земљу моју одбацих.

Трипут тонух, распорен сам два пута;

од људи што ме заборавише град направих.

Тумарах степема што памте крик Хуна,

облачих што се поново враћа у моду,

сејах раж, покривах терпапиром гумна

и једино што не попих суву воду.

Црне зене конвоја у своје снове пустих,

хлеб прогонства до корице пождеран је.

Сем кукњаве све књигама мојим допустих,

пређох на шапат. Четрдесета ми је.

Шта да кажем о животу? Испостави се дугом.

Са патњом само осећам солидарност.

Али све док ми уста не запуше глином,

из њих ће се чути једино захвалност.

1980

Ј.А. Бродски – Сабране песме

Препевао: Александар Мирковић

zahvalnost

 
3 коментара

Објављено од стране на јануар 23, 2016 in Јосиф Бродски поезија

 

Ознаке: , , ,

3 responses to “Јосиф Бродски ЗАХВАЛНОСТ

  1. tanjat

    јануар 24, 2016 at 10:55 am

    Izdao „Arhipelag“ ili?

    Свиђа ми се

     

Оставите одговор

 
